بررسی مهارت ها و مشخصات یک بلاگر موفق

بررسی مهارت ها و مشخصات یک بلاگر موفق

مشخصات یک بلاگر موفق شامل تولید محتوای حرفه ای، روابط اجتماعی قوی، برنامه ریزی و آپلود به موقع محتوا در پیج اینستاگرامی می شود.

مقدمه


مشخصات یک بلاگر موفق محدود به یک یا دو مورد به خصوص نمی شود. مشخصات یک بلاگر موفق در پست ها و استوری های وی، کاملا مشخص و مشهود است. به راحتی می توان با مراجعه به اکانت پیج اینستاگرامی یک بلاگر، با شخصیت وی آشنا شد. جهت آشنایی بیشتر با مشخصات بلاگر موفق، با ما در ادامه همراه باشید. در این مقاله، حول موضوع های زیر صحبت شده است:

ویژگی های یک بلاگر موفق
بلاگر به چه کسی گفته می شود؟


مشخصات یک بلاگر موفق شامل تاثیرگذاری وی بر افکار مخاطبان می شود. بلاگر، شخصی است که با تکیه بر مهارت و تخصصی که دارد، در زمینه مورد نظر، اقدام به تولید محتوا می کند. اصولا، تعداد فالوورهای بلاگرهای اینستاگرام از تعداد فالوورهای کاربرهای عادی، بیشتر است. حیطه فعالیت بلاگرهای Instagram شامل طنز، میکاپ، شینیون، آشپزی، مد و فشن می شود. عمده فعالیت بلاگرها در اینستاگرام در قالب پست و استوری است. منبع درآمد بلاگرها از تبلیغات تامین می شود. گاها افراد، به اشتباه، بلاگر و اینفلوئنسر را یکسان می دانند ولی در واقع، بلاگرها تخصصی تر فعالیت می کنند. چگونه با تولید محتوا در اینستا کسب درامد کنیم؟ بلاگری یکی از شیوه های کسب درآمد است.
مشخصات یک بلاگر موفق شامل مهارت ها و توانایی های وی می شود. بلاگر موفق، شخصی است که توانایی ها و مهارت های خود را شناخته و آن ها را پرورش می دهد. یک بلاگر موفق از مهارت های خود، درآمدزایی می کند. زمینه های بلاگری محدود به موارد ذکر شده، نیست! بلکه فرار می باشد. برای مثال، گردشگری، سرگرمی، نقد فیلم و سریال، نقد موسیقی و حتی معرفی کتاب هم جزو شاخه های بلاگری به حساب می آیند.


ویژگی های اصلی یک بلاگر


یکی از ویژگی های یک بلاگر موفق شامل روابط اجتماعی قوی و دایره گسترده ارتباطی وی است. تعامل یک بلاگر با سایر افراد معروف و مشهور باعث بیشتر دیده شدن وی، می شود. یکی از ویژگی های بلاگرها، برون گرا بودن و اعتماد به نفس داشتن وی، می باشد. قاعدتا شخصی که اعتماد به نفس ندارد و درون گرا است و ارتباط گرفتن با سایرین برای او، سخت است، نمی تواند یک بلاگر شود! چه برسد به یک بلاگر موفق شدن! یکی دیگر از ویژگی های یک بلاگر موفق، شکوفایی خلاقیت و نوآوری وی، می باشد. برنامه ریزی و نظم در هر کسب و کاری واجب است. یک بلاگر بایستی کاریزماتیک، رفتار کند تا بتواند مخاطبان و فالوورهای خود را جذب کند.
از دیگر ویژگی های یک بلاگر موفق می توان به داشتن فن بیان قوی، قدرت متقاعد کنندگی بالا، کنترل و مدیریت خشم وی، ماجراجویی، ریسک پذیر بودن و چالش پذیری وی، اشاره کرد. یک بلاگر، هر چه کمال گراتر باشد، جذاب تر به نظر می رسد. ایده تولید محتوا بلاگری از یک ذهن خلاق و ایده پرداز، آغاز می شود. برای موفقیت در بلاگری، بایستی توانایی های خود را شناسایی و تقویت کنید.

مهارت های یک بلاگر موفق و حرفه ای
بایدها و نباید های بلاگری در اینستاگرام


•    بایدهای بلاگری در اینستاگرام


یکی از مشخصات یک بلاگر موفق، مخاطب شناسی و شناخت مخاطبان هدف می باشد. یک بلاگر موفق، نباید بهینه سازی را فراموش کند! اکانت بلاگری بایستی تجاری شود یا به عبارتی بایستی بیزینسی گردد. حساب بیزینسی بر روی کسب و کار بلاگری تاثیر می گذارد. بیوگرافی و پروفایل خود را با وسواس انتخاب کنید تا زمانی که مخاطب به پیج شما سر می زند، با مشخصات شما، آشنا شود. پروفایل شما بایستی واضح باشد، پس عکس های با کیفیتی را انتخاب نمایید. محتوای با کیفیت و مرتبط بسازید و طبق یک برنامه مشخص و معین، محتوای خود را منتشر کنید. با برندهای مرتبط با حیطه کاری خودتان، فعالیت نمایید.


•    نبایدهای بلاگری در اینستاگرام


یکی از نبایدهای بلاگری در اینستاگرام، ثبت نام نکردن در برنامه های بازاریابی بلاگرها می باشد. در این صورت، کسب درآمد سخت می شود. به هر تبلیغی، جواب مثبت ندهید! برای خودتان و کسب و کارتان، احترام بگذارید. عدم استفاده درست و کافی از هشتگ ها، خطرناک می باشد. کم استفاده کردن از هشتگ ها و یا استفاده بیش از حد از هشتگ ها، هر دو غلط است. به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی، فالوور فیک نخرید!

بایدها و نباید های بلاگری در اینستاگرام
مشخصات بلاگر موفق


یکی از مشخصات یک بلاگر موفق، صاف و صادق بودن وی، می باشد. بلاگرهای دروغ گو، هیچ گونه جذابیتی ندارند و مخاطب سریعا از آن ها، زده می شوند. صداقت و راست گویی بلاگرها، حائز اهمیت می باشد. یک بلاگر موفق، به اندازه ای که طرفدار دارد، مخالف هم دارد. در نظر بگیرید، هیچ بلاگری نیست که مورد توجه همگان باشد. یک بلاگر موفق، علاوه بر این که مخالفان زیادی دارد، محبوب است. محبوبیت اهمیت بالایی دارد. شهرت با محبوبیت فرق دارد. ممکن است شخصی مشهور باشد ولی محبوب نباشد. به عبارت دیگر، همه صدام را می شناسند ولی محبوبیتی ندارد و شخصیت منفوری دارد. بلاگر موفق با ترند پیش می رود و محتواهای خود را به‌روز تهیه و منتشر می کند.
یکی دیگر از مشخصات یک بلاگر موفق، حرکت در مسیر ثابت می باشد. یک بلاگر بایستی به صورت منسجم، تولید محتوا کند! به عبارتی، بلاگری که در زمینه مد در حال فعالیت است، جذاب نیست که در زمینه آموزش زبان فعالیت کند. در آخر، می توان به شخصیت بلاگر اشاره کرد! بلاگرهایی که مغرور هستند و در دنیای واقعی، با مخاطبان خود، درست برخورد نمی کنند، به مرور جذابیت خود را از دست می دهند.


ابزار و امکانات لازم برای بلاگر شدن


چگونه شروع به تولید محتوا در اینستاگرام کنیم؟ یکی از مشخصات یک بلاگر موفق، داشتن ابزار و امکانات ضروری می باشد. نیازی نیست که در ابتدای مسیر بلاگری، تجهیزات گران قیمتی را تهیه کنید. قاعدتا تجهیزات گران قیمت بر روی کیفیت محتوای خروجی شما، تاثیر می گذارد ولی در ابتدای مسیر، اگر بودجه کافی ندارید، می توانید فقط تجهیزات ضروری را تهیه نمایید. تجهیزات و امکانات ضروری تولید محتوا شامل دوربین عکاسی، دوربین فیلم برداری، میکروفن، پایه نگه دارنده تلفن همراه یا دوربین، مونوپاد، نور ثابت و رینگ لایت می شود. اگر خرید دوربین عکاسی و فیلم برداری برای شما، هزینه بر و گران است، می توانید تلفن همراه با کیفیتی را تهیه کنید و با آن، تولید محتوا انجام دهید.
مشخصات یک بلاگر موفق، لزوما داشتن تجهیزات به روز و گران قیمت نیست! تجهیزات گران قیمت داشته باشید و نتوانید از آن، استفاده کنید، چه فایده ای دارد؟ تجهیزات گران قیمت، اهمیت چندانی ندارد بلکه نحوه استفاده شما، حائز اهمیت می باشد. مهارت های یک بلاگر موفق و حرفه ای در استفاده از تجهیزات، اهمیت دارد. یک بلاگر موفق بایستی به درستی تولید محتوا کند و کیفیت را سرلوحه خود، قرار دهد.


کلام آخر


در این مقاله، راجع به مشخصات یک بلاگر موفق، صحبت شد. آشنایی با مشخصات بلاگر موفق، شما را در مسیر کسب و کارتان کمک می کند. یادگیری همین نکات در دوره های آموزشی، هزینه بر است ولی در این مقاله، به صورت رایگان به شما عزیزان آموزش داده شده است. مدرسه تولید محتوای اتک در زمینه تولید محتوای اینستاگرام، آموزش می دهد. رعایت همین نکات مختصر، باعث بیشتر دیده شدن پست ها و استوری های شما می شود و به همین ترتیب، به اهداف کاری خود (رضایت مشتریان و مخاطب فعلی، جذب فالوور جدید، رونق کسب و کار و فروش بیشتر) می رسید. با ما به موفقیت برسید!

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *