آشنایی با اهداف و مراحل تولید محتوا برای اینستاگرام

آشنایی با اهداف و مراحل تولید محتوا برای اینستاگرام

مراحل تولید محتوا برای اینستاگرام شامل پرسونای مخاطب، داشتن هویت برند، پایبندی به هدف، داشتن تقویم محتوایی، ایجاد هویت بصری و به حداقل رساندن تبلیغات، می شود.

مقدمه


مراحل تولید محتوا برای اینستاگرام، شاید در ظاهر ساده باشد ولی در اصل، پیچیدگی های خاصی دارد. شاید برخی گمان کنند که ضبط یک ویدیو یا ریلز، تهیه تصویر (عکس برداری)، هشتگ گذاری و آماده کردن استوری که کاری ندارد و فوق العاده راحت است. بله، ولی راحت بود! الگوریتم جدید اینستاگرام، مراحل تولید محتوا برای اینستاگرام را کمی سخت و پیچیده کرده است. از این رو، برای ایجاد محتوای درجه یک بایستی به الگوریتم اینستاگرام مسلط گردید. با رعایت اصول و الگوریتم Instagram می توانید به اهدافی چون جلب نظر فالوورها، جذب فالوورهای جدید، رونق کسب و کار و افزایش فروش برسید. جهت آشنایی با صفر تا صد تولید محتوا در اینستاگرام، با ما در ادامه مقاله "آشنایی با اهداف و مراحل تولید محتوا برای اینستاگرام" همراه باشید. در مقاله، حول موضوعات زیر صحبت شده است:


هدف تولید محتوا برای اینستاگرام


هدف از تولید محتوای اینستاگرامی، جذب فالوورهای جدید، جلب رضایت مخاطبان، تبدیل مخاطب به فالوور، تبدیل فالوور به خریدار، رونق کسب و کار، افزایش فروش، درآمد بیشتر و کسب اعتبار بیشتر می باشد. بسته به پیج، اهداف متغیر هستند. برای مثال، پیجی که به تازگی شروع به فعالیت کرده است، قاعدتا به دنبال جذب فالوورهای جدید می باشد و سپس به چگونگی تبدیل فالوور به خریدار، فکر می کند. آموزش تولید محتوا در اینستاگرام برای هر کسب و کاری با هر سطحی لازم است. گمان نکنید که پیجی که چندین هزار فالوور دارد، هدفی ندارد. پیج های بزرگ هم به دنبال افزایش فروش و درآمد بیشتر هستند. 
در گذشته، اینستاگرام حکم یک آلبوم خانوادگی را داشت ولی با گذشت زمان، کاربران متوجه قابلیت های اینستاگرام شدند. از این رو، با تولید محتوا شروع به کسب درآمد کردند. امروزه، اهمیت کیفیت محتوای تولید شده (پست، استوری، ریلز، کپشن و هشتگ) در رسیدن به اهداف، مشخص است. نمی توان محتوای بی کیفیتی را تولید کرد و انتظار داشت که به اهداف تعیین کرده، رسید. ایده تولید محتوا در اینستاگرام، تا حد زیادی به تولیدکننده محتوا کمک می کند تا محتوایی بسازد که درخور اینستاگرام باشد.

تولید محتوا برای اینستاگرام
مراحل تولید محتوا برای پیج اینستاگرام


در مراحل تولید محتوا برای اینستاگرام بایستی به پرسونای مخاطب، داشتن هویت برند، پایبندی به هدف، داشتن تقویم محتوایی، ایجاد هویت بصری و به حداقل رساندن تبلیغات، توجه شود. تمام نکات مد نظر کاربر باید در قالب ورد یا اکسل تهیه شود تا به دست تولیدکننده محتوا برسد. در این صورت، تولیدکننده محتوا (نویسنده یا گرافیست) مطابق خواست کاربر، محتوا را تولید می کند. پس از تولید و تایید محتوا توسط کاربر، محتوا در فضای اینستاگرام منتشر می شود. ناگفته نماند که محتوا به صورت پست، استوری و ریلز تهیه و منتشر می شود.


بررسی اهمیت تعیین پرسونای مخاطب در تولید محتوا در اینستاگرام


یکی از اصلی ترین مراحل تولید محتوا برای اینستاگرام، تعیین پرسونای مخاطب است. پرسونای مخاطب همان مخاطب شناسی می باشد. قبل از تولید محتوا، می بایست به نیاز مخاطبان خود، آگاه باشید و محتوایی درخور آن ها تولید کنید. هر چند، هدف اصلی از تولید محتوا در اینستاگرام، جذب مخاطبان جدید، رونق کسب و کار و افزایش فروش پیج است ولی محتوای منتشر شده بایستی با خواست و نیاز مخاطبان، هم راستا باشد. تولید محتوای حرفه ای در اینستاگرام با در نظر گرفتن پرسونای مخاطب، آماده و منتشر می شود.

  • اعمال هویت برند در تولید محتوا برای پیج اینستاگرام


در مراحل تولید محتوا برای اینستاگرام باید هویت برند را درنظر گرفت. هویت برند شامل لوگوی برند، پالت رنگ، شعار تبلیغاتی، فونت نوشتاری و اینفرگرافیک برند می شود. هویت برند مجموعه ای متشکل از ظاهر، احساسات، صدا و شعار منحصر به فرد برند معینی می باشد که به مخاطب القا می شود. داشتن هویت برند و اعمال آن در تولید محتوا برای پیج اینستاگرامی، فوق العاده اهمیت دارد و باعث می شود که محتوای تولید شده برند، متمایز شود. از طرفی، محتوای تولید شده ارتباط موثری با مخاطب برقرار می کند.

  • حفظ پایبندی به هدف در محتواهای تولید شده


در دوره های آموزش صفر تا صد تولید محتوا در اینستاگرام، تاکید شده است که هدف خود را در محتوای تولید شده، بگنجانید. اهداف تولید محتوا شامل جذب فالوورهای جدید، جلب رضایت مخاطبان، رونق کسب و کار، افزایش فروش، درآمد بیشتر و کسب اعتبار می شود. هدف از تولید محتوا در فضای اینستاگرام برای هر پیجی متفاوت است ولی خارج از موارد ذکر شده نیست. از این رو، در تولید محتوا بایستی هدف خود را مشخص کنید و حول آن، مانور دهید. هدف پیج بایستی در تمام محتواهای منتشر شده، حفظ گردد.

تولید محتوا در اینستاگرام
داشتن تقویم محتوایی برای هر پیج کسب و کاری، الزامی است.


مطابق راهنمای تولید محتوا در اینستاگرام، هر پیج کسب و کاری بایستی یک تقویم محتوایی داشته باشد. تقویم محتوایی یک برنامه مشخص برای پیج می باشد. در تقویم محتوایی، زمان تولید محتوا (پست و ریلز) و انتشار آن در پیج مشخص شده است. تقویم محتوایی به کسب و کارها، نظم می دهد تا مطابق یک برنامه معین، فعالیت کنند. پیج های بزرگ، تقویم محتوایی خود را مطابق با الگوریتم جدید اینستاگرام، تهیه کرده اند. در گذشته، انتشار چندین پست در روز، تاثیر مثبتی داشت ولی حالا تاثیر منفی دارد.


ایجاد هویت بصری در محتوا


استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام، ایجاد هویت بصری را لازم دانسته است. هویت بصری شامل چگونگی بسته بندی محصولات، چگونگی ارائه خدمات و نحوه معرفی کسب و کار آنلاین می باشد. هویت بصری یک چارچوب کلی برای معرفی برند و شروع برند سازی در فضای آنلاین می باشد. در تولید محتوا، بایستی به تمام این موضوعات پرداخته شود. شاید در ظاهر هویت بصری، ساده و پیش پا افتاده باشد ولی فوق‌العاده اهمیت دارد. گاها تولیدکنندگان محتوا در عجب هستند که چرا محتوای آن ها، دیده نمی شود؟ هویت بصری را در محتواهای خود، اعمال کنید.

به حداقل رساندن تبلیغات با استفاده از الگوریتم اینستاگرام


در تمام مراحل تولید محتوا برای اینستاگرام باید به اصول و الگوریتم اینستاگرام توجه کنید. الگوریتم جدید اینستاگرام بر اساس فعالیت پیج و مشارکت مخاطبان، می باشد. در گذشته، پیج ها کلی هزینه صرف تبلیغات می کردند ولی امروزه، الگوریتم اینستاگرام به صورت رایگان، کار تبلیغات را انجام می دهد. کافی است که با در نظر گرفتن الگوریتم اینستاگرام، محتوا تولید کنید! متعجب خواهید شد! نکات مهم تولید محتوا برای اینستاگرام را در محتواهای متنی (کپشن و هشتگ گذاری)، تصویری (عکس و ویدیو) و صوتی (پادکست و صدای ویدیو) لحاظ نمایید.

صفر تا صد تولید محتوا در اینستاگرام
کلام آخر


در این مقاله، مراحل تولید محتوا برای اینستاگرام و پیش نیازهای آن، بررسی شد. رعایت این نکات در تولید محتوا برای پیج اینستاگرامی حائز اهمیت است. یادگیری همین نکات در دوره های آموزشی، هزینه بر است ولی در این مقاله، به صورت رایگان به شما عزیزان آموزش داده شده است. مدرسه تولید محتوای اتک در زمینه تولید محتوا، آموزش می دهد. رعایت همین نکات مختصر، باعث بیشتر دیده شدن پست ها و استوری های شما می شود و به همین ترتیب، به اهداف کاری خود (رضایت مشتریان و مخاطب فعلی، جذب فالوور جدید، رونق کسب و کار و فروش بیشتر) می رسید. 

A

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *