بهترین کیبوردها  همراه با بهترین تکنیک‌های تایپ سریع

بهترین کیبوردها همراه با بهترین تکنیک‌های تایپ سریع

انواع مدل های مختلف کیبورد را بر اساس قیمت، کیفیت و نحوه‌ی تایپ بررسی خواهیم کرد. در همین حین بهترین تکنیک‌های افزایش سرعت تایپ را نیز به شما آموزش خواهیم داد.

پیشگفتار

در این مقاله می‌خواهیم بهترین کیبوردها و تکنیک هایی که  می‌توانید در هر دقیقه 160 کلمه را تایپ کنید به شما معرفی کنیم. انواع مدل های مختلف کیبورد را بر اساس قیمت، کیفیت و نحوه‌ی تایپ بررسی خواهیم کرد. در همین حین بهترین تکنیک‌های افزایش سرعت تایپ را نیز به شما آموزش خواهیم داد. پس جهت انتخاب بهترین کیبورد برای تایپ سریع یک لیوان چای بریزید و به خواندن این مقاله ادامه دهید.

در این مقاله با موضوع "بهترین کیبوردها  همراه با بهترین تکنیک‌های تایپ سریع " مطالب ذیل ارائه می گردد:

6 تا از بهترین کیبوردها  

1.    کیبورد IQUNIX L80

این مدل صفحه کلید جز بهترین کیبوردها ی مکانیک شناخته می‌شود. از نظر هزینه نسبت به کیبوردهای معمولی گران‌تر است زیر هر یک عدد از دکمه‌های آن یک سوئیچ مخصوص به خودش را دارد برای همین است زمانی که با کیبوردهای مکانیک تایپ می‌کنید تفاوت زیادی را احساس می‌کنید. هر کدام از این کیبوردهای سوئیچ‌های خاص خودشان را دارند و در این مدل از سوییچ‌های قرمز استفاده شده است. از لحاظ زیبایی این کیبورد طراحی زیبای منحصر به فرد خودش را دارد. دکمه‌های درشتی که مقاوم و محکم هستند. این کیبورد قسمت جدا برای اعداد یا همان numpad را ندارد. به طور کلی کیبوردهای محکمی با دکمه‌های درشت هستند که از فلز و پلاستیک ساخته شده‌اند.

دکمه‌های این کیبورد حالت سفت تری نسبت به سایرین دارند برای همین باید فشار بیشتر برای ضربه زدن روی دکمه‌ها وارد کنید و همین کار باعث می‌شود حس بهتری هنگام تایپ کردن داشته باشید. زمانی که در حال تایپ سریع یک متن هستید این کیبورد حس لذت و رضایت‌مندی زیادی را به شما می‌دهد. البته این کیبورد یکی از بهترین کیبوردها  بود. در ادامه به معرفی ساید بهترین کیبوردها  خواهیم پرداخت. ابتدا با اولین تکنیک تایپ سریع آشنا شوید.
 
کیبورد IQUNIX L80

 تکنیک اول: کمترین حرکت

اولین تکنیکی که برای تایپ سریع باید یاد بگیرید تکنیک کمترین حرکت است. افراد حرفه‌ای که آلات موسیقی را می‌نوازند به خوبی از این تکنیک استفاده می‌کنند زمانی که آن‌ها باید از انگشتان خود استفاده می‌کنند تلاش می‌کنند حرکات دست آن‌ها بسیار ظریف و کوچک باشد. در حالی افراد تازه کار تمام دست خود را حرکت می‌دهند. در تایپ کردن نیز باید تلاش کنید کمترین حرکت را داشته باشید. زمانی که از کیبوردهای مکانیک استفاده می‌کنید به دلیل بزرگی دکمه‌ها نیاز دارید انگشت‌های خود را بیشتر حرکت دهید و همین باعث می‌شود کمی سرعت شما کاهش پیدا کنید ولی در عوض حس رضایت بیشتری نسبت به سایر کیبوردها دارد.

2.    کیبورد Keychron K2

این کیبورد تقریباً به کیبورد IQUNIX L80 شبیه است از نظر طراحی بسیار ساده و شیک است که ترکیبی از رنگ سیاه و قرمز جلوه‌ی خاصی به آن بخشیده است. این کیبورد مکانیک نسبت به سایرین قیمت کمتری دارد و حدود 69 دلار است در حالی که کیبورد IQUNIX L80 حدود 250 دلار هزینه دارد. این کیبورد از جنس پلاستیک است به همین علت قیمت آن یک چهارم قیمت کیبورد IQUNIX L80 است. پس اگر به دنبال یک کیبورد مکانیک با قیمت مناسب هستید کیبورد Keychron K2 می‌توانید یکی از بهترین کیبوردها  باشد. تایپ با این کیبورد بسیار راحت است و نسبت به کیبورد قبلی به فشار کمتری برای ضربه زدن نیاز دارد. اگر به رنگ مشکی علاقه دارید کیبورد Keychron K2 برای شما مناسب است.

 کیبورد Keychron K2

تکنیک دوم: یادگیری میانبرها

وقتی میانبرها را یاد بگیرید سرعت شما در تایپ بسیار بیشتر خواهد شد. برای مثال اگر در سیستم عامل مک دو دکمه‌ی CMD+ Backspace را با هم فشار دهید کل خط را می‌توانید پاک کنید همین در سیستم ویندوز با استفاده از دو دکمه‌ی Shift + Home می‌توانید کل خط را انتخاب و پاک کنید. به هر حال برای پاک کردن میانبرهای زیادی وجود دارد که می‌توانید به جای چندین بار ضربه بر روی دکمه‌ی Backspace از میانبرها استفاده کنید تا تایپ سریع را حرفه‌ای تر تجربه کنید. حتی یادگیری یک میانبر می‌تواند سرعت شما را تا 25 درصد بیشتر کند در مقاله‌ی دیگری به این میانبرها اشاره کرده ایم.

3.    کیبورد logitech MX Keys

یک کیبورد بسیار کاربردی که همه‌ی دکمه‌ها را دارد و باکیفیت است. شرکت logitech MX همچنین موس های فوق‌العاده‌ای تولید می‌کند.

این کیبورد بی‌سیم بلوتوثی یکی از بهترین کیبوردها  ی موجود است. طراحی خاص دکمه به گونه است که انگشت‌های شما به راحتی درون یک گودی کوچک قرار می‌گیرد و می‌تواند استراحت کنند. این کیبورد کاملاً مشکی است که بهترین کیفیت دارد و بسیار محکم است. افراد زیادی طرفدار کیبورد logitech MX Keys هستند. با این مدل کیبورد می‌توانید یک تایپ روان و راحت را تجربه کنید که حس خوشایندی دارد. برخلاف کیبوردهای مکانیکی برای تایپ با این کیبوردها به کمترین فشار برای ضربه زدن نیاز دارید.

 logitech MX Keys

4.    کیبورد IQUNIX F96

این کیبورد سوئیچ‌های آبی و چری دارد که باعث می‌شود صدایی متفاوت و جذاب داشته باشد ضربه زدن بر روی این دکمه‌ها یک تجربه‌ی جدید است. برای ساخت این کیبورد از رنگ های سفید، آبی و مرجانی استفاده شده که ظاهری زیبا و شاد به آن داده است. دکمه‌های آن حالت سفت و سنگینی دارند و این کیبورد از فلز و پلاستیک ساخته شده است که قیمت زیادی دارند. هزینه ی این کیبورد بین 250 تا 300 دلار است. کیبورد logitech MX Keys یکی از بهترین کیبوردها  برای تایپ سریع است.
 
IQUNIX F96

تکنیک سوم: از موس استفاده نکنید

برای اینکه سرعت تایپ خود را افزایش دهید بهتر است به استفاده از کیبورد به جای موس عادت کنید بعد از مدتی می‌توانید همه‌ی میانبرهای کیبورد را یاد بگیرد و دیگر نیازی به موس ندارید. برای باز کردن و استفاده از فایل ها می‌توانید از نرم افزار های مانند Alfred یا Windows logo Key استفاده کنید. همین کار باعث می‌شود بیشتر از کیبورد استفاده کنید و سرعت شما را افزایش می دهد.

5.    کیبورد Razer Pro Type

خب به سراغ یکی دیگر از بهترین کیبوردها  می‌رویم. در لیست ما کیبورد Razer Pro Type یکی مانده به اخری است. این کیبوردهای مکانیک توسط برند Razer ساخته شده‌اند و سوئیچ‌های خاص Razer را دارند. این کیبورد کاملاً سفید است و لامپ‌های LED به زیبایی در آن به کار گرفته شده است. این کیبورد کیفیت بسیار بالایی دارد و قیمت آن بین 150 تا 200 دلار است. تجربه‌ی متفاوتی از تایپ با این کیبورد خواهید داشتید دکمه‌ها شبیه دکمه‌های کیبوردهای قدیمی است و شما را به یاد خاطرات قدیمی می‌اندازد.
 
Razer Pro Type

تکنیک چهارم: استفاده از سایت‌های تایپ ده انگشتی

یکی از بهترین راه های برای یادگیری تایپ ده انگشتی استفاده از سایت‌ها و نرم افزار های آموزشی است. در ابتدای کار این سایت‌ها به شما کمک می‌کند کلمات ساده را یاد بگیرید و کم‌کم سرعت شما در تایپ بیشتر می‌شود. همچنین می‌توانید سرعت تایپ خود را مشاهده کنید.

6.    کیبورد Apple Magic keyboard

مثال بقیه‌ی محصولات Apple این کیبورد طراحی خاص خود را دارد بسیار سبک و شیک است. با بلوتوث متصل می‌شود و کابل شارژ USB Type-C به لایتنینگ دارد. این کیبورد کوچک و سبک را می‌توانید به راحتی همراه خود حمل کنید. دکمه‌های نرم و زیبایی دارد که می‌تواند سرعت تایپ شما را بسیار بیشتر کند. کیبورد Apple Magic keyboard یکی از بهترین کیبوردها  ست. این کیبورد صدای بسیار کمی ایجاد می‌کند و برای محیط هایی مثل کتابخانه یا برای جلسه و سر کلاس بسیار مناسب است. این کیبورد یک تجربه‌ی جالب از تایپ کردن را به شما می‌دهید. به سادگی و با اشتیاق به تایپ کردن ادامه می‌دهید.
 

Apple Magic keyboard

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *