چطور بازاریابی اینستاگرامی انجام دهیم؟

چطور بازاریابی اینستاگرامی انجام دهیم؟

در رابطه با چیستی و چرایی بازاریابی اینستاگرامی و اهمیت های این فرایند صحبت شد. در ادامه نیز راهکار هایی برای داشتن بازاریابی خوب در این شبکه گفته شد.

پیشگفتار

همان طور که مشاهده می کنید این روز ها هر کسب و کاری در یک شبکه اجتماعی فعالیت مداوم و مستمر دارد و به نوعی در آن سرمایه گذاری انجام داده است. با اینکه این شبکه ها ممکن است مشکلات زیادی داشته باشند اما ما به شدت روی ارتباط مان با افراد در این شبکه ها حساب باز می کنیم. پس استفاده نکردن از این شبکه ها در واقع عقب ماندن از بقیه افراد است. تحقیقات نشان داده که افراد تا سال ها از این شبکه ها استفاده می کنند و نمی توانند بدون آن ها به زندگی ادامه دهند.

آنچه در این وبلاگ مطالعه می کنید به شرح موارد زیر است:

مقدمه

ما انسان ها موجوداتی با میل برقرار کردن ارتباط های اجتماعی و دوستانه هستیم. پس این خیلی طبیعی است که بخواهیم با دوستان و یا حتی افرادی که آن ها را خیلی نمی شناسیم در اینستاگرام وقت بگذرانیم. اگر فردی برایمان مهم باشد، با توجه به تجربه هایش، ممکن است به توصیه های او عمل کنیم. ما حتی برای سوال هایی که اهمیت چندانی ندارند هم به آنان مراجعه می کنیم. سوالاتی مانند برای تولدمان کدام کافی شاپ را رزرو کنیم؟ از کجا لباس بخریم؟ کدام شهر برای مسافرت رفتن مناسب است؟ کدام برند برای خرید رژ لب مناسب است؟

این نکات را شما نیز می توانید اینترنتی جستجو و به تجربه های بیشتری دست پیدا کنید. بستگی دارد بخواهید چه میزان در رابطه با سوال هایتان بدانید.

پس اگر می خواهید فروش خوبی در اینستاگرام داشته باشید اما از استراتژی های شبکه های اجتماعی و بازاریابی در آن ها، به خصوص بازاریابی اینستاگرامی اطلاعاتی ندارید، در مسیر درستی قرار ندارید. 
 
بازاریابی اینستاگرامی

بازاریابی اینستاگرامی

در این مقاله ما می خواهیم تمرکز خود را تنها بر روی اینستاگرام و بازاریابی اینستاگرامی بگذاریم. طبق تحقیقات انجام شده در سال 2016 تنها 28 درصد از افراد ایالت متحده از این شبکه اجتماعی استفاده می کردند که در سال 2018 تعدادشان به 35 درصد افزایش پیدا کرد. این بزرگ ترین میزان رشد در شبکه های مجازی تا به حال بوده است. این شبکه اجتماعی بعد از فیسبوک و یوتیوب، سومین شبکه محبوب اجتماعی است.

حتما شده از خودتان بپرسید که داشتن اکانت برای برند تان چه تاثیری دارد و آیا ضروری است که همه برند ها در این فضا فعالیت کنند؟ دقت کردید؟ از کلمه برند استفاده کردیم و نه کلمه بیزینس یا کسب و کار! کسب و کار ها تنها برای مشتریان یک سرویس دارند و محصولی را می فروشند. برند ها اما مشتریانی با یک هویت واقعی دارند.

بازاریابی اینستاگرامی

به طور کلی بازاریابی اینستاگرامی برای برگزاری جلسات مشاوره توصیه نمی شود. بهترین کسب و کار ها برند هستند. آن ها هویتی دارند که مصرف کننده هایشان خود را با آن تطبیق داده اند. این مشتریان به این برند ها وفادار هستند و برای نشان دادن شخصیت خود از آن استفاده می کنند. به عنوان مثال افرادی که می گویند من یک برند پوش هستم و تنها از برند جین وست خرید می کنم، یا من برای خرید گوشی تنها آیفون را انتخاب می کنم و یا برای خرید ماشین تنها به سراغ BMW  می روم جزو این دسته افراد هستند. بعضی از شرکت ها نیازی به فعالیت در اینستاگرام ندارند. مانند B2B ها! چرا که برای آن ها منطقی نیست که بخواهند در این فضا زمان بگذارند.

اینستاگرام برای افرادی است که تجربیات، روزمرگی ها، سفر ها، هنر، زیبایی و هر نوع محتوای دیگری را به اشتراک می گذارند. این شبکه یکی از بهترین شبکه ها برای به اشتراک گذاشتن تصاویر است. پس اگر بیزینسی با محصولات زیاد هستید، فرصت مناسبی دارید تا این زیبایی را به دیگران نیز نشان دهید و از این طریق درآمد نیز کسب کنید.

پس اگر می خواهید از این شبکه اجتماعی استفاده کنید باید روش های بازاریابی اینستاگرامی را بدانید. مانند هر اکانت دیگری که این روش ها را شناخته و آن ها را دنبال می کند.

چرا صفحات اینستاگرامی که مربوط به محصولات زیبایی است جذاب ترند؟

استفاده از رنگ های جذاب و تلفیق آن ها با یک دیگر می تواند منظره زیبایی برای افراد به وجود آورد. باز هم می گوییم که در اینستاگرام بیشتر از هر چیز به محتوای تصویری دقت کنید. بعضی از پیج ها دارای فیلتر های معینی هستند و زمانی که به پیج آن ها وارد می شوید می توانید انسجام تصاویر و رنگ ها را ببینید و لذت ببرید. حتما می گویید چطور این کار را انجام می دهند؟

  1. موضوعات جذابی را انتخاب می کنند.
  2. تصاویر با پس زمینه ساده دارند.
  3. ترکیب رنگ ها در تصاویرشان رعایت شده است. 
     
    افزایش تعامل با بازاریابی اینستاگرامی

معمولا این افراد از ترکیب رنگ های خنثی استفاده می کنند. مانند سفید و خاکستری! یا ممکن است از رنگ هایی که کمتر دیده شده و منتظر دیده شدن آن ها نیستید استفاده کنند.

معمولا برند های زیبایی به طور ناگهانی از یک رنگ به رنگ دیگر تغییر تم ندارند. آن ها تمایل دارند از همان فیلتر های قبلی استفاده کنند و تنها بالانس رنگ را تغییر دهند. به سایز ها دقت می کنند و بسته به قسمتی که می خواهند محتوا را در آن به اشتراک بگذارند تصاویر را انتخاب میکند.(3*3 یا 3*4 و یا 3*5) درست است که کاربران محتوای روزانه شما را در صفحه خود مشاهده می کنند اما به چند دلیل ممکن است وارد پروفایل شما شوند و به محتوا های دیگر شما نیز توجه کنند. چرا که صفحه شما جایی است که شما استوری ها را هایلایت می کنید تا برای مدت طولانی افراد بتوانند از آن استفاده کنند.

چطور بازاریابی اینستاگرامی انجام می شود؟

ممکن است افراد عکاس و گرافیست های حرفه ای داشته باشند و یا خود علم این را دارند که رنگ و لعاب خوبی به محتوای تصویری شان بدهند. پس لزوما نیازی به بودن این افراد در کنارشان ندارند. مطمئن باشید این افراد پست ها و محتوای آن ها را از قبل برنامه ریزی کرده و تقویم محتوایی دارند. برای کار هایی که تا اینجا گفته شد شما باید ابزار آن را داشته باشید. سپس شروع به بازاریابی اینستاگرامی کنید.

بعضی از برنامه هایی که می توانید خودتان برای ویرایش عکس هایتان استفاده کنید:

VSCO

  1. دارای نسخه رایگان است
  2. فراتر از برنامه ای است که تنها فیلتر دارد و این امکان را برای شما فراهم می کند که بتوانید همانند یک گرافیست حرفه ای ادیت انجام دهید.
  3. فضایی در این برنامه وجود دارد که شما می توانید عکس ها را در آن ببینید.
  4. امکان دانلود عکس های ویرایش شده در این برنامه وجود دارد.

PLANOLY

  1. مناسب برای گوشی و کامپیوتر
  2. دارای نسخه رایگان
  3.  می تواند عکس های جدید را در کنار عکس های قدیمی اینستاگرام تان نشان دهد.
  4. دارای آنالیزور درونی است
  5.  امکان برنامه ریزی برای گذاشتن پست ها با کپشن و هشتگ در اینستاگرام
     
    ابزار های بازاریابی اینستاگرامی

UNUM

  1. دارای نسخه رایگان
  2. امکان پیشنهاد ابزار را دارد
  3. امکان جابه جایی عکس ها برای اینکه بدانید چیدمان عکس ها به چه صورت باشد بهتر است
  4. امکان پست کردن مستقیم در اینستاگرام را دارد اما دارای برنامه ریزی نیست

ممکن است تمام این کار ها در نظر اول وقت گیر و چالشی به نظر برسد. اما دقت کنید که کیفیت در این کار ها بسیار مهم است. چرا که ممکن است دیگران نیز از محتوای شما استفاده کنند و شما بازخورد زیادی داشته باشید. کاری که برند های زیبایی انجام می دهند دقیقا همین است. مثلا اگر کالایی مانند کرم پودر را به نمایش می گذارند، آن را در رنگ های مختلف روی همه رنگ پوست نشان می دهند.

چرا برند های زیبایی در بازاریابی اینستاگرامی تا این اندازه محبوب اند؟

درست است که ظاهر پیج ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما منظور ما در این جا برند هایی است که هزینه تبلیغات گسترده و توانایی پاسخ به نیاز مشتری های زیادی را دارند. اما این تمام ماجرا برای بازاریابی اینستاگرامی نیست. اما آن ها از چه روش های دیگری استفاده می کنند؟

استفاده از هشتگ های درست در بازاریابی اینستگرامی

همانند شبکه اجتماعی توییتر، هشتگ ها یک راه برای دیده شدن زیاد هستند. از آن جا که در اینستاگرام می توان هشتگ ها را نیز دنبال کرد، این نکته حائز اهمیت بیشتری است.

اگر قصد دارید به صورت اصولی به بازاریابی اینستاگرامی بپردازید، هشتگ هایی که در کپشن وجود دارد را از متن جدا کنید. می توانید این کار را با خط، فاصله یا حتی نقطه انجام دهید. همان طور که در مقاله کپشن نویسی هم گفتیم می توانید در کامنت ها نیز هشتگ هایتان را بنویسید. حال از چه طریق می توان هشتگ های مناسب پیدا کرد؟ Tagboard  یک سایت معتبر برای بازاریاب های اینترنتی و تولید کنندگان محتوا است. می توانید از این سایت برای پیدا کردن هشتگ های جذاب استفاده کنید و بدانید آیا هشتگ هایتان مناسب است یا خیر!

برای جست و جو کردن هشتگ باید به قسمت اکسپلور اینستاگرام بروید و با هشتگ شروع به جستجو کنید و بین هر کلمه خط فاصله بگذارید. در این صورت می توانید ببینید که هر هشتگ چند بار به کار برده شده و در چه عکس هایی وجود دارد.

 
هشتگ در بازاریابی اینستاگرامی

تگ عکس ها

برند های زیبایی از تگ کردن اکانت ها در پست هایشان استفاده می کنند. به عنوان مثال اگر تصویر فرد مشهوری را به نمایش می گذارند، او را نیز تگ می کنند. با این کار خود فرد تگ شده هم می تواند مطلع شود که شما از عکسش استفاده کرده اید و در قسمت عکس های تگ شده اکانتش پست شما را ببیند. در این صورت اگر پست شما را بازنشر کند ممکن است تعداد فالوور هایتان به صورت ناگهانی خیلی بالا رود.

پس اگر فروشنده هستید و اکانتی برای فروش دارید، می توانید محصولاتتان را در عکس ها تگ کنید. با این کار اگر افراد روی محصولات کلیک کنند می توانند مستقیما وارد صفحه خرید شما شوند و خریدشان را انجام دهند.

با مخاطبینتان تعامل داشته باشید

بهترین راه داشتن تعامل بالا با افراد ارائه محتوای عالی و در ادامه جواب دادن درست به دایرکت ها و نظراتشان و در حقیقت داشتن ارتباط خوب است. برگزار کردن مسابقات و تشویق مخاطبین برای نظر دادن در رابطه با محصولات یکی از راحت ترین راه ها برای افزایش دنبال کنندگان و جذب مشتریان احتمالی است. از فالوور هایتان بپرسید که از بین عکس های گذاشته شده به کدام یک علاقه بیشتری دارند! یا از آن ها بخواهید که با ایموجی احساساتشان را در رابطه با متن و عکسی که گذاشته اید بگویند. هم چنین می توانید به سوال هایی که ممکن است برای بسیاری چالش برانگیز باشد پاسخ دهید تا ارتباط با مخاطب داشته باشید.

استوری

استوری یا داستان تصاویر و یا فیلم هایی هستند که تنها 24 ساعت روی صفحه افراد می ماند و اگر بخواهید در صفحه تان ماندگار باشند باید آن ها را هایلایت کنید. برای دسترسی به استوری ها کافی ست زمانی که شما استوری گذاشته اید و دایره قرمز رنگی دور عکس کاربری شما به وجود آمده کلیک کنند تا بتوانند استوری های شما را ببینند.

استوری های هایلایت شده یک راه عالی برای به دست آوردن اطلاعات کامل از روند پیج است. چرا که می توانید بفهمید آیا پیج معتبر است یا خیر! نظر سنجی هایی که به اشتراک گذاشته شده را ببینید و اطلاعاتی از محصولی که می خواهید بخرید به دست آورید. اگر تنظیمات خود را تغییر دهید می توانید همان لحظه که فردی استوری گذاشت در اعلان هایتان این وضعیت را ببینید.

اگر شما از بازاریابی اینستاگرامی و ابزار های آن استفاده نمی کنید دیگر زمان آن رسیده تا برنامه ریزی را شروع و دست به کار شوید. پس از هر راهی استفاده کنید تا بتوانید تعامل افراد را با پیج تان بالا ببرید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *