تحلیل نمونه تیزر تبلیغاتی موفق

تحلیل نمونه تیزر تبلیغاتی موفق

بسیاری از طراحان با بررسی و تحلیل نمونه تیزر تبلیغاتی موفق، ترفندهای لازم برای طراحی یک تیزر خلاقانه را می آموزند.

پیشگفتار

نمونه تیزر تبلیغاتی برای بررسی ترفندهای لازم در ساخت تیزر تبلیغاتی مشاهده می شود. طراحان حرفه ای با مشاهده نمونه تیزرهای موفق و پربازدید، نکات طلایی برای ساخت تیزرهای خلاقانه را فرا می گیرند. این تصور که برای ساخت تیزرهای موفق باید از تجهیزات به‌روز و مدرن استفاده شود، اشتباه است. گاهی با کمترین امکانات نیز، می توان تیزرهای پر‌بازدیدی طراحی کرد. آنچه در ساخت تیزر اهمیت بیشتری پیدا می کند، ایده پردازی و نگارش سناریوی مناسب است.
در بازاریابی، تبلیغات، مهمترین المان در جلب مخاطبان می باشد. توجه به سن و سلیقه مخاطب، در طراحی تیزر، اهمیت زیادی دارد. نباید توقع داشت که تیزری با تم جوان‌پسند، مورد توجه میانسالان و سالمندان قرار بگیرد. بنابراین، ایده ساخت تیزر تبلیغاتی، باید متناسب با گروه سنی مخاطب باشد. گذشته از آن، توجه به ثانیه های اول تیزر، می تواند در افزایش فروش بسیار موثر باشد. اگر بتوانید با نمایش ثانیه های ابتدایی تیزر، مخاطب را به تماشای ادامه تیزر ترغیب کنید، موفقیت شما تضمینی است. برای ساخت یک تیزر ایده‌آل، ایده گرفتن از سایر تیزرهای مربوطه، بهترین راهکار است. پس اگر قصد دارید یک تیزر تبلیغاتی باکیفیت بسازید، تماشای نمونه تیزرهای مختلف را فراموش نکنید!


مقدمه

بررسی نمونه تیزر تبلیغاتی


در طراحی انواع تیزر تبلیغاتی مختلف، به غیر از علم و دانش لازم در زمینه طراحی تیزر، به تجربه نیز نیاز است. بنابراین، صرفا با داشتن تخصص لازم در طراحی تیزرها و تسلط بر نرم افزارهای گرافیکیِ حرفه ای مانند افتر افکت و فتوشاپ، نمی توان موفقیت یک تیزر را تضمین نمود. گاهی باید از نتیجه کار دیگران نیز درس گرفت تا اشتباهات قبلی تکرار نشود. در طراحی تیزرهای تبلیغاتی نیز، توجه به سایر تیزرهای مربوطه، می تواند چراغی برای عبور از مسیر پرفراز و نشیب تولید تیزر تبلیغاتی باشد. با مشاهده ی هر تیزر، می توانید چراغی در ذهن خود روشن کرده و با دیدی باز و ایده هایی نو به ساخت تیزر خود بپردازید.
هدف از مشاهده نمونه تیزر تبلیغاتی، تنها یادگیری فنون مختلف برای موفقیت نیست؛ بلکه می توان از المان هایی که باعث شکست یک تیزر می شوند نیز درس گرفت و از تکرار مجدد آنها جلوگیری کرد. اگر تصور می کنید که تیزری مورد توجه شما و دیگر مخاطبان واقع نشده، پس باید به دنبال نقطه ضعف آن بگردید و آن را تکرار نکنید. 

المان های طلایی در نمونه تیزر تبلیغاتی موفق


اگر چند نمونه تیزر تبلیغاتی موفق را مشاهده کنید، حتما متوجه خواهید شد که ثانیه های ابتدایی جزء فرصت های طلایی هر برند برای معرفی خود به مخاطب و جلب توجه و نظر وی است. به عبارت دیگر، در ساخت تیزر تبلیغاتی خلاقانه، همیشه به ثانیه های اول توجه خاصی می شود و تیزرهای برتر، تیزرهایی هستند که توانسته اند در همان چند ثانیه اول مخاطب را به خود جذب کنند. 
المان بعدی که در چند نمونه تیزر تبلیغاتی برتر، بسیار چشمگیر بوده، توجه به سلیقه و نظر مخاطب است. اگر تیزری بسازید که بویی از تعامل با مخاطب نبرده باشد، مخاطب با شما همراهی نکرده و حمایت او را از دست خواهید داد. پس همیشه مخاطب را در تیزرهای خود مشارکت داده و به صورت مستقیم یا غیر‌مستقیم از او در تیزر کمک بگیرید. طرح سوال، ایجاد قسمت نظرسنجی، مصاحبه و پخش پیشنهادات و انتقادات مخاطبان، از جمله نمونه های تعامل مخاطب با کسب و کار شما می باشد.

تعامل با مشتری

استفاده از افکت های صوتی و تصویری جذاب، افزودن موسیقی های گوش‌نواز و استفاده از برند در تیزرها، از دیگر المان های مهم در ساخت تیزرهای پربیننده هستند.


تحلیل تیزر تبلیغاتی GMC Hummer EV


یک نمونه تیزر تبلیغاتی، تیزری با عنوان GMC Hummer EV: Horsepower است که با حدود 9 میلیون و 700 هزار بازدید، تبدیل به یکی از تیزرهای پربیننده ی یوتیوب در سال 2020 شد. در این تیزر، از قدرت طبیعت برای تبلیغ فناوری های جدید خودروهای این شرکت استفاده شده است. در ثانیه های ابتدایی این تیزر، می توانید چند اسب را در حال دویدن مشاهده کنید که صدای دویدن آنها به گوش می رسد. با گذشت چند ثانیه صدا محو شده و سپس با پیامی به این شرح مواجه می شوید" هزار اسب بخار چنین صدایی دارد، اما انقلاب جدید خودروی ما در سکوت رخ می دهد." ایده‌پردازی تیزر تبلیغاتی Horsepower به گونه ای است که سازگاری فناوری با محیط زیست را به وضوح به تصویر می کشد.

Horsepower

تحلیل تیزر NFL: Super Bowl LIV Commercial


این نمونه تیزر تبلیغاتی، یکی دیگر از تیزرهای پربیننده در یوتیوب بود که توانست به رکورد 31 میلیون بازدید برسد. این تیزر تبلیغاتی ورزشی، با استفاده از شخصیت اصلی تیزر که یک کودک بود، توانست نظر بسیاری را به خود جلب کند. در ادامه ی تیزر، کودکان دیگری به این تیزر ملحق شدند و همین موجب ترویجِ تفکر ورزش‌دوستی در میان کودکان، نوجوانان و جوانان شد. علاوه بر این، استفاده از جاذبه های بصری و رنگهای بیشمار در این تیزر، از دیگر نقاط قوت آن بود. حضور شخصیت های برجسته ورزشی نیز، یکی دیگر از دلایل موفقیت این تیزر تبلیغاتی در سال 2020 بود.


درخشش تیزر Hyundai: Smaht Pahk


شرکت هیوندای که یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی در سراسر جهان است، در سال 2020 با نمایش تیزری در مورد امکانات جدید و هوشمند خودروهای خود، توانست توجه 90 میلیون مخاطب را به خود جلب کند. این تیزر با حضور شخصیت های برجسته سینما آغاز می شود و یکی از محله های بوستون را به تصویر می کشد. این تیزر مایه‌ی طنز داشته که مختص ساکنان بوستون بوده و شاید همین موضوع، یکی از دلایل موفقیت این تیزر بود. بنابراین، توجه به نوع گویش مخاطب، به دور از هر‌گونه تمسخر، می تواند دلیل خوبی برای رکوردزنیِ این تیزر تبلیغاتی باشد.


تجربه تماشای یک تیزر جذاب با Clash of Clans: Lost & Crowned


یک نمونه تیزر تبلیغاتی دیگر، با الهام از بازی جذاب و پرطرفدار clash of clans، در یوتیوب به نمایش گذاشته شد و توانست با 52 میلیون و 600 هزار بازدید، به یکی از تیزرهای پربیننده تبدیل شود. هرچند این تیزر مدت زمان طولانی دارد، اما تنها با تماشای ثانیه های ابتدایی این تیزر، به راحتی جذب آن شده و به تماشای ادامه آن ترغیب می شوید. استفاده از سبک بی کلام، داستان جذاب و پرماجرا و شخصیت های بازی در این تیزر، شما را به دنبال کردن آن تشویق می کند. با تماشای این تیزر، گویی به تماشای یک انیمیشن هیجان انگیز نشسته اید.

تبلیغ شرکت تاید


تحلیل نمونه تیزر تبلیغاتی شرکت Tide


شرکت Tide که یکی از شرکت های بزرگ تولیدکننده ی مواد شوینده در جهان است، با پخش یک نمونه تیزر تبلیغاتی توانست نظر مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. اولین نکته ی مثبت در این تیزر، استفاده از تمامی گروه های سنی است. بنابراین، به گروه سنی مخاطب به خوبی توجه شده است. گذشته از آن، دیوید هاربر، بازیگر تیزرهای تبلیغاتی در تمام صحنه ها حضور دارد که طنز و شوخی را چاشنی بازی خود کرده و همین موضوع می تواند باعث جذابیت این تیزر تبلیغاتی شود. این شخصیت در تمام صحنه ها به تماشاچیان یادآوری می کند که این تبلیغ مربوط به برند تاید است! در نهایت پیامی که بسیار چشمگیر بوده و در انتهای هر صحنه، نظر مخاطب را به خود جلب می کند، این است: " اگر تمیز است پس حتما تاید است." نکته مهم این تبلیغ در وجود لباس های تمیز در تمامی صحنه هاست. این یعنی اگر تکرار یک المان در تمام صحنه‌ها به شکلی اثربخش باشد، از حوصله کاربر خارج نخواهد بود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *