قیمت تولید محتوا اینستاگرام چگونه محاسبه می شود؟

قیمت تولید محتوا اینستاگرام چگونه محاسبه می شود؟

قیمت تولید محتوا اینستاگرام به عوامل متعددی چون نوع محتوا، کیفیت محتوا، حجم و اندازه آن و محل انتشار محتوا بستگی دارد.

مقدمه


قیمت تولید محتوا اینستاگرام، به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. تولید محتوا در اینستاگرام شامل محتوای متنی، تصویری، ویدیویی و صوتی می شود. محتوای تصویری در قالب تصاویر و ویدیو تهیه می گردد. تصاویر با کادر بندی و دیزاین، تهیه شده و در قالب پست و استوری به نمایش گذاشته می شوند. محتوای صوتی، ضبط شده بر روی ویدیو آپلود می شود و در پیج اینستاگرامی منتشر می گردد. بازخورد محتوای تصویری و ویدیویی فوق العاده بالا است و مخاطبان جذب صدای آپلود شده بر روی ویدیو می شوند. قاعدتا ویدیو در جذب مخاطب تاثیرگذارتر است. تولید محتوا از نوع متنی را در کپشن هر پست و استوری می توان مشاهده کرد. تمام این موضوعاتی که بیان شد، بخش کوچکی از تولید محتوا می باشد. 
محاسبه تولید محتوا در اینستاگرام در کمپانی ها و شرکت های تولیدکننده انواع محتوا به صورت سیستمی، محاسبه می شود. به عبارتی، شما مشخصات محتوای مد نظر خود را در قسمت ثبت سفارش وارد می کنید تا هزینه سفارش برای شما، محاسبه گردد. جهت آشنایی بیشتر با مقاله "قیمت تولید محتوا اینستاگرام چگونه محاسبه می شود؟"، با ما در ادامه این مقاله، همراه باشید. در این مقاله، حول موضوعات زیر صحبت شده است:


آیا تولید محتوای اینستاگرام قیمت بالایی دارد؟


قیمت تولید محتوا اینستاگرام بسته به نوع محتوا، متغیر است. محتوای اینستاگرام شامل محتوای متنی، تصویری، ویدیویی و صوتی می شود. محتوای متنی بسته به نوع آن (کپشن پست، معرفی محصول، هشتگ گذاری، راهنمای محصول، بیو پیج، رپورتاژ، سوالات پرتکرار، سناریو نویسی) قیمت های متفاوتی دارد. محتوای متنی به ازای تعداد کلمات و نوع محتوا، متغیر است. هزینه تولید محتوای متنی نسبت به سایر محتواها، فوق العاده پایین است. محتوای تصویری شامل تصاویر گرافیکی و عکس ها می شود. قیمت عکس برداری، به نرخ روز می باشد و هزینه آن، معقول است. تصاویر گرافیکی بایستی توسط گرافیست یا طراح گرافیکی، آماده شوند. هزینه طراحی و ساخت تصاویر گرافیکی نسبتا گران تر از هزینه عکس برداری است.

مدت زمان لازم برای تولید یک محتوا
تعرفه تولید محتوا در اینستاگرام چقدر است؟ تعرفه تولید محتوا در هر وب سایتی متفاوت می باشد. پر هزینه ترین محتوا، محتوای ویدیویی می باشد که ساخت آن زمان بر است. محتوای ویدیویی در قالب پست، استوری و ریلز منتشر می شود. محتوای ویدیویی نیاز به ادیت دارد و از این رو، هزینه برتر از سایر محتواها است. محتوای صوتی بر روی ویدیو آپلود می شود و یا در اپلیکیشن های دیگری آپلود می شود و به اینستاگرام لینک می گردد. ارزان ترین محتوای اینستاگرام، محتوای متنی و گران ترین محتوای اینستاگرام، محتوای ویدیویی می باشد. هزینه ساخت محتوای ویدیویی و صوتی، بسته به حجم و اندازه مد نظر مشتری، متفاوت است. برای مثال، محتوای 5 دقیقه ای گران تر از محتوای 1 دقیقه ای می باشد.


آیتم های موثر بر قیمت تولید محتوا اینستاگرام


1- نوع محتوا: پیش تر هم اشاره شد که قیمت تولید محتوا اینستاگرام، به نوع محتوا بستگی دارد. از این رو، محتوای متنی ارزان تر و محتوای ویدیویی گران تر می باشد. قاعدتا محتوای صوتی از محتوای ویدیویی ارزان تر و از محتوای تصویری گران تر است. 
2- کیفیت محتوا: کیفیت محتوا محدود به سه دسته کلی می باشد. سطح محتوای خروجی بر قیمت تولید محتوا اینستاگرام موثر است. کیفیت محتوا ممکن است عالی، خوب یا معمولی باشد و قیمت آن، به ترتیب کاهش می یابد. محتوایی با کیفیت عالی گران تر از محتوایی با کیفیت معمولی است.
3- حجم و اندازه محتوا: اندازه محتوا بر قیمت تولید محتوا اینستاگرام تاثیر دارد. در محتواهای متنی، هر چه تعداد کلمات بیشتر باشد، هزینه بیشتر می شود. در محتوای صوتی یا محتوای ویدیویی، هر چه اندازه فایل بیشتر باشد، هزینه افزایش می یابد. هزینه محتوای تصویری بر اساس کیفیت خروجی آن، محاسبه می شود.
4- محل انتشار محتوا: محتواهایی که برای ریلز آماده می شوند، گران تر هستند. علت آن، الگوریتم جدید اینستاگرام می باشد. الگوریتم جدید Instagram، ریلز پسند است و هر چه پیج کسب و کار، ریلز بهتر و بیشتری تولید کند، پیشرفت خواهد کرد. از این رو، قیمت ریلز گران تر از پست و استوری است. بین پست و استوری، پست گران قیمت تر می باشد.
5- تولیدکننده محتوا: اگر تولیدکننده محتوا، مشهور و معروف باشد، هزینه تولید انواع محتوا افزایش می یابد. هزینه تولید محتوا در اینستاگرام تا حد زیادی به تولیدکننده محتوا بستگی دارد.

قیمت تولید محتوا اینستاگرام
مدت زمان لازم برای تولید یک محتوا


مدت زمان لازم برای تولید محتوا هیچ ارتباطی با قیمت تولید محتوا اینستاگرام ندارد. تولید هر محتوایی به زمان نیاز دارد. برای مثال، تولید محتوای متنی سناریو زمان زیادی را می طلبد. سناریو نویسی نیاز به خلاقیت و ایده پردازی دارد. از این رو، تولیدکننده محتوا نمی تواند در عرض چند ساعت، اقدام به نگارش سناریو با کیفیت کند. در عوض، کپشن نویسی در چند دقیقه انجام می شود و نیازی به صرف زمان زیاد، ندارد. راجع به محتوای تصویری، بایستی اشاره کرد که عکاسی در مدت زمان کوتاهی انجام می شود و ادیت آن، زمان بر نیست. در عوض، تهیه تصویر گرافیکی توسط طراح گرافیک یا گرافیست، زمان بر است و با یک دکمه، حل نمی شود. گرافیست می بایست تمام جوانب را بررسی کند و سپس اقدام به تهیه تصویر گرافیکی کند.
قیمت تولید محتوا اینستاگرام با مدت زمان لازم برای تولید محتوا، رابطه مستقیم دارد. به عبارتی، هر چه هزینه ساخت محتوایی زیاد باشد، تولید آن، هزینه بر خواهد بود. ضبط محتوای صوتی، زمان بر نیست و در کم تر از یک روز، می توان آن را تولید کرد. تولیدکننده محتوا، بسته به سفارش هایی که دارد، شروع به تولید محتوا می کند. قاعدتا هر چه، سر تولیدکننده محتوا خلوت تر باشد، سریع تر محتوای پذیرش شده را تولید می کند و تحویل می دهد. در عوض، تولیدکنندگانی که سرشان شلوغ است، قادر به تحویل سفارش در زمان کوتاه، نیستند.


کدام روش تولید محتوا قیمت کمتری دارد؟


پیش تر هم اشاره شد که هزینه تولید محتوای متنی در اینستاگرام، کم می باشد. تعرفه تولید محتوا در اینستاگرام، در هر کمپانی و شرکتی، متفاوت است. قیمت ارائه شده در برخی از کمپانی ها، فوق العاده نجومی و گراف می باشد. در عوض، قیمت برخی از شرکت ها، منصفانه و معقول است. از طرفی، هر چه حجم محتوای صوتی و ویدیویی کم تر باشد، هزینه تولید آن هم کاهش می یابد. هزینه تولید ریلز کوتاه، پست تک اسلایدی، عکس های استوری و محتوای متنی، فوق العاده کم تر از سایر محتوای اینستاگرامی می باشد. برای کاهش هزینه می توانید به کمپانی های ارزان قیمت مراجعه کنید تا هزینه تولید انواع محتوای اینستاگرام (اعم از محتوای متنی، تصویری، ویدیویی و صوتی)، کاهش یابد.

آیا تولید محتوای اینستاگرام قیمت بالایی دارد؟
کلام آخر


در این مقاله، قیمت تولید محتوا اینستاگرام مورد بررسی قرار گرفته شد. رعایت این نکات در تولید محتوا و قیمت گذاری آن، حائز اهمیت است. هزینه تولید محتوا اینستاگرام به عوامل مختلفی بستگی دارد. مدرسه تولید محتوای اتک در زمینه تولید محتوا، آموزش می دهد. علاوه بر آموزش، مدرسه تولید محتوای اتک در تولید انواع محتوا، فعالیت دارد. جهت ثبت سفارش و اطلاع از قیمت ها، می توانید وارد وب سایت مدرسه تولید محتوای اتک، شوید. کیفیت خروجی باعث جلب رضایت مشتریان و مخاطب فعلی، جذب فالوور جدید، رونق کسب و کار و فروش بیشتر، می شود. با ما، کیفیت را تجربه کنید!

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *